? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??2048 Grabs Today. 26157 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Emo Letter? ????? ?? ???Rating: 4.6 (60 Ratings)??1683 Grabs Today. 21614 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blosso BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Pages

Friday, January 6, 2012

PENGHUJUNG CINTAKU

12.49 minit tengahari
-puncak alam-

Bismillah ..
Assalamualaikum sahabat yang berkunjung di ruangan ini..
syukran atas kesudian singgah menjadi tetamu haniz..
Jazakallah Khairan Kathira..

Hari ini hari sabtu , bersamaan 13 Shafar 1433 Hijrah..
cuaca agak panas bertemankan angin sepoi-sepoi bahasa di luar sana..
seketika, saya memandang ke jalan berhadapan rumah sewa ini..
melihat gelagat dan teletah insan-insan yang sibuk dengan perihal mereka sendiri..
ada yang saya lihat tersenyum keseorangan sambil memegang telefon bimbit ditangan..
dan seketika saya lihat seorang ayah dengan wajah keletihan menunggang motorsikal membonceng anak kecil di belakang..tersenyum saya sendirian.

Saya di sini seperti selalu, meneruskan saki baki waktu yang tamatnya masih menunggu..
saya suka untuk berbicara soal kematian, bukan mengharap untuk pergi tetapi itu memang pasti..
menunggu dan terus menunggu bilakah akan tiba di penhujung cerita..
realitinya, saya mahu pergi..pergi meninggalkan semua yang ada di belakang ini..
namun saya tidak hidup sendirian, saya masih punya keluarga, teman-teman, insan tersayang yang sentiasa ada di saat jatuh bangunnya saya..maknanya, ada tanggungjawab yang harus di tunaikan untuk meneruskan pinjaman Allah ini..alhamdulillah..

Jujur..saya amat rindukan waktu dulu..zaman di mana saya amat berharap suatu hari akan menaiki pentas itu sambil memakai baju biru ..alangkah bahagianya jika saya dapat membuktikan yang saya akan berdiri di pentas itu..melihat dari jauh dengan penuh kebanggaan di seraut wajah polos mak dan abah..mungkin saya akan tersenyum gembira..alhamdulillah., impian itu telah terlaksana membawa saya ke 1 era kemenangan zaman diploma..saat itu, hanya titisan air mata dan keringat penat lelah yang dapat di gambarkan ceritanya..akhirnya, saya berjaya ! ..:) dan kini saya sedang meniti lagi 1 era untuk menggapai lagi kemenangan yang saya idam-idamkan untuk berdiri buat kali keduanya di pentas itu..insyaAllah..
semoga Allah memudahkan jalan saya untuk ke sana.

Jika ada mesin putaran masa, pastinya akan saya undur hingga ke masa yang indah, saat-saat pemulaan saya mengenal erti usia..alangkah bahagia. 
zaman yang penuh dengan gelak tawa, indah nya dunia..bermacam ragam perihal manusia..kini saya sedang meningkat dewasa..mungkin dalam 2, 3 tahun lagi akan berdua..hehe..

Sesungguhnya tiada apa yang dapat di ulangkan atau mampu di ulang. Hanya tinggal kenangan yang boleh di buat pengajaran..menulis bagaikan kali terakhir, ingin sekali saya memohon kemaafan andainya ada hati nurani yang terusik dek penulisan ini. Ini sajalah kesempatan yang terluang sebelum tibanya saya ke penamat semester ..di penghujung usia, penghujung cinta haniz ..Salam Kebahagiaan buat kalian..


Salam Sayang, Haniz 2012..

0 comments: