? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??2048 Grabs Today. 26157 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Emo Letter? ????? ?? ???Rating: 4.6 (60 Ratings)??1683 Grabs Today. 21614 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blosso BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Pages

Saturday, February 4, 2012

KEHIDUPAN ITU PENUH RANJAUNYA

11.31 minit malam
-kampung-

Assalamualaikum..selamat malam sahabat semua.
tergerak hati saya untuk menulis malam ni berikutan beberapa kejadian yg berlaku kebelakangan ini.

Kebelakangan ini, orang terdekat sering saja berbicara soal jodoh pada saya. Tentang persiapan, tentang perhubungan saya dengan si dia. 1 ayat yang membuat saya terkesima hingga kini embah ( nenek) menyatakan hasrat untuk melihat rumah si dia. Embah ingin melihat saya bersanding dengan si dia. Terkedu saya dengan permintaan dan hasrat embah. Sebagai seorang wanita, tentunya saya tidak punya hak apa-apa untuk bertanya lebih lanjut tentang soal perkahwinan dengan seorang lelaki. Saya tak mahu membebankan sesiapa. Tesepit dengan keadaan antara keluarga dan si dia, tentunya saya mengharapkan yang terbaik untuk hal ini. Semoga di permudahkan segala urusan ya Allah..InsyaAllah.

Petang tadi , seusai solat asar saya keluar ke pasar untuk membeli juadah bersama sahabat-sahabat saya. Keinginan untuk memakan pau membuak-buak dari semalam. Dan setibanya destinasi yg di tuju, seorang sahabat menyatakan bahawa si penjual pau itu telah kembali ke rahmatullah sebulan yang lalu. Sedikit terkejut dan terkilan saya mendengar berita itu. Setahu saya, arwah seorang yg baik, dan pemurah. Di sepanjang saya menjadi pelangganya, dia pernah tidak mengambil baki wang nya dan hanya menghalalkan buat saya. Di akhir kali saya membeli, dia ada membuat 1 pau yg saya kira sangat membuatkan hati sesiapa teruja. Pau bertulis I love U sangat menjadi ingatan saya sampai bila-bila. Dia ada memberitahu, pau itu tidak di jual, tetapi hanya mengambil tempahan utk sesiapa yg menginginkan. Berita yang saya tahu, dia dan 2 lagi sahabatnya meninggal dunia dalam perjalanan untuk menjual pau. Innalillah..Dari Allah kita datang, pada-NYA jua kita kembali. Al-fatihah..

Kehidupan itu terkadang dapat di klasifikasikan sebagai sebuah cerita. Ada gelak tawa, suka duka, dan terkadang kita tidak tahu apakah yang akan berlaku di akhir cerita. Sesungguhnya, tiada apa yang dapat di sembunyi, kerana Allah lebih Mengetahui. Apa pun yang berlaku semuanya adalah pengajaran buat kita semua. May Barakah from Allah bless all of us. InsyaAllah. 

Wasalam, Haniz.

0 comments: