? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??2048 Grabs Today. 26157 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Emo Letter? ????? ?? ???Rating: 4.6 (60 Ratings)??1683 Grabs Today. 21614 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blosso BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Pages

Wednesday, February 1, 2012

SABAR ITU INDAH

12.08 minit tengahari
-kampung-


Bismillah..
Assalamualaikum sahabat semua..semoga berbahagia hendaknya..
InsyaAllah.

Sabar itu indahkan?
jika kita tahu betapa besarnya ganjaran Allah buat mereka yang bersabar,pastinya kita akan terus bertahan menghadapi ujian. Sebenarnya percaturan Allah itu sangat baik..dia menguji dengan sesuatu perkara. Dan perkara itu adalah penyebab segala kejadian. Kerana sememangnya kejadian Allah itu bersebab.

Terkadang saya melihat dan memerhati, ramai di kalangan kita yang mengatakan bahawa semua itu takdir. dan kita tidak mampu mengubahnya. Betul..takdir itu rahsia Allah..kita tidak mengetahui..tetapi bukankah telah di sebut dalam al-quran bahawa Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yang mengubahnya sendiri.. sudah tertulis bahawa usaha itu perlu, dan selebihnya hanya Allah yang menentukan..kita memang boleh berharap, tetapi terkadang pengharapan yang berlebihan akan menyebabkan kita lalai dan leka .


InsyaAllah.., saya akan terus bersabar menjalani semuanya. bertolak ansur sesama insan dan saling memaafkan..semoga Allah merahmati perjalanan hamba ini.

Wallahualam.

0 comments: