? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??2048 Grabs Today. 26157 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Emo Letter? ????? ?? ???Rating: 4.6 (60 Ratings)??1683 Grabs Today. 21614 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blosso BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Pages

Wednesday, April 20, 2011

FITNAH DUNIA

Assalamualaikum..
salam sejahtera buat semua..

alhamdulillah..aku bersyukur atas segala yg telah di berikan padaku..
apabila aku menyentuh soal kehidupan, rasa di hati cukup sayu dan menikam kalbu..
mengapa perasaan hasad dengki, cemburu dan ada sahaja fitnah yg melanda kami..
ya Allah, kau bukakanlah pintu hati mereka supaya tidak terus mengadu domba, membuat cerita , mengata yg tidak benar kesahihannya..

aku ingin mereka membuka mata bahawa segalanya adalah fitnah jika tidak benar kesahihan suatu perkhabaran..ianya tidak dtg dari mulut ku, atau dari keluargaku..namun, daripada mulut orang di sekeliling. tidakkah mereka takut azab di neraka.menyakiti hati jiran tetangga., membuat cerita, sehingga kami merasa tidak enak dan bersedih atas segalanya..

hanya pada Allah tempat kami mengadu..kami memohon supaya di berikan rahmat dan kebahagiaan di akhirat kelak..dan jauhkan kami dari fitnah dunia ini..sesungguhnya, amat payah untuk kami bertahan tanpa tongkat doa dan kekuatan..tak tertahan utk kami menidakkan air mata supaya tidak jatuh menyembah bumi..

Allah Maha Besar, Allah Maha Mengetahui segalanya..
berikan lah kami keampunan..kurniakna rahmat dan hidayah-MU buat kami..
amin..mudah-mudahan kami mendapat keberkatan dari-MU..

Lalu mereka berkata: “Kepada Allahlah kami bertawakkal! Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim,(10:85)

0 comments: