? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??2048 Grabs Today. 26157 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????Emo Letter? ????? ?? ???Rating: 4.6 (60 Ratings)??1683 Grabs Today. 21614 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blosso BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Pages

Monday, April 18, 2011

REZEKI , JODOH DAN PERTEMUAN

Assalamualaikum..
bismillah ..dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
alhamdulillah..atas nikmat yg Allah kurniakan pada hari ini..

mungkin di ketika ini, ada sedikit kesayuan yg melanda hatiku..
pernah tak kalian terfikir mengenai rezeki, jodoh dan pertemuan yg telah di tentukan oleh Allah?
kerap kali mulut manusia tak pernah berhenti untuk mengucapkan kata-kata syukur atas rahmat yg telah di berikan. namun sebagai hamba Allah yg lemah dan penuh dengan  rasa suka dan duka, acapkali hanya sekadar di bibir sahaja.

bercerita soal rezeki, rezeki bukan dtg bergolek. namun haruslah di sertai dengan usaha, doa dan tawakal..jika di fikir kembali, manusia bukanlah bodoh,namun belum ketemu dengan kebijaksanaan..kerana manusia di lahirkan dengan akal fikiran..aku sangat berduka apabila ada yg mengatakan bahawa rezeki tu hanya ada pada org yg pandai..jika kita hitung balik , bukan lah begitu sebenarnya..
namun semua itu adalah berbalik pada usaha dan kemampuan kita..ok.

ada yg mengatakan bahawa jodoh itu sudah di tentukan. namun pada diriku, kita harus berusaha untuk mencari dan berikhtiar..adakala kita bertemu yg salah sebelum bertemu yg betul..semua itu adalah untuk menguji sejauh mana keimanan dan keyakinan kita terhadap seseorang..aku yakin semua yg Allah berikan adalah yg terbaik buat diriku..aku hanya dapat berusaha untuk menjadi yg lebih baik dan aku berharap semoga di permudahkan segala urusan utk terus ke sana. aku ingin jodoh ini menjadi yg terakhir buat ku..walau cepat atau lambat , semua itu kuasa Allah..yg penting kami sedang berusaha untuk membina istana itu.dan insyaAllah di permudahkan jalan kami ke sana..amin.

Alhamdulillah..pertemuan dan berakhirnya dengan perpisahan itu adalah kepastian..walau terkadang terluka, terkecewa, atau bersedih sudah menjadi lumrah dalam kehidupan ini. bersyukur atas pertemuan dan perpisahan..insyaAllah pertemuan yg terjalin memberikan satu kebahagiaan hingga ke penghujungnya.mudah-mudahan...

Kata-kataku: Berbahagia atas kebahagiaan orang lain, dan bersedih atas kesedihan mereka..

0 comments: